Welkom, Gast

Even voorstellen
(1 bekijken) (1) Gast
Welkom op het NVE forum! Vertel onze NVE-leden wie u bent, waar u van houdt en waarom u lid geworden bent van deze site. We heten alle nieuwe NVE-leden van harte welkom en hopen u regelmatig weer te zien!
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Even voorstellen

Even voorstellen 4 maanden, 1 week geleden #4

Na 40 jaar ervaring in diverse managementfuncties bij KLM ben ik sinds 2002 betrokken bij de opleidingsinstituten De Gaper en Drogisterij Academy.
Daarnaast heb ik nog enkele jaren - als consulent- deel uitgemaakt van het OndernemersKlankbord een organisatie die zich richt op het midden en klein bedrijf. Mijn belangstrelling ging en gaat uit naar startende ZZPers. Voor deze doelgroep zijn er wienig praktisch gerichte opleidingen, die voorzien in een de noodzakelijk aanvulling van ontbrekende kennis. Ook zijn er geen of amper gevalideerde eindtoetsen of examens.
Het internet opleidingscentrum I-cademy ontwikkelt cursussen en toetsen om te voorzien in de behoefte.

Hoewel dit in de Drogisterijbranche beter lijkt geregeld, ontbreekt het ook hier aan eenduidige landelijke normen. De betrokken brancheorganisaties CBD en CBL hebben geen eensluidende opvattingen over kennis - en vaardigheden niveaus. Het Ministerie van VWS is bezig in deze lacune te voorzien.

De Stichting Vakexamens Drogisterijen streeft naar erkenning door het Ministerie van VWS.
Het Ministerie van OCW heeft geen bemoeienis met opleidingen noch examens voor dit deel van zelfzorgmarkt.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: Lorette
Tijd voor maken pagina: 0.38 seconden